Toen mijn schoonouders aan de wal wilde gaan wonen, zijn Janarie en ik aan boord van de "Westropa" gegaan. Janarie zat nog op de MTS en ik had een baan bij "HIJ" (WE) in Amersfoort. In de vakantie hadden we een reisje naar Deventer gedaan, waarmee mijn vader ons geholpen had. Wij hadden immers nog geen papieren. Dit reisje was ons wel bevallen, maar Janarie wilde eerst zijn school afmaken. Tijdens zijn school periode heeft hij ook nog "ondernemer in de binnenvaart", "marifoon certificaat" en "vaarbewijs" gehaald. En misschien nog wel meer, maar dat weet ik niet meer.
Ik had bij "hij" mijn baan opgezegd, en in de maand juni van 1994 zijn we bij de boekhouder geweest om het schip van eigenaar te laten veranderen. De voordeligste manier was trouwen, maar daar wilde Janarie (20) en ik (19) toen nog niets van weten. Dus werd het een V.O.F.
Scheepvaart onderneming "WESTROPA" V.O.F.
Ondertussen hebben we niet stil gezeten. Er zijn veel dingen veranderd aan het schip. Er ligt weer een nieuwe luikenkap op, er zijn 2 nieuwe aggregaten in gekomen, een autokraan, nieuwe badkamer en keuken en een nieuwe stuurhut. De gardner is gereviseerd. En daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven. In de loop der jaren zullen er meer veranderingen cq vernieuwingen zijn
Maar laten we bij het begin beginnen. Ik zal een soort van tijdbalk hanteren van wanneer wat is gedaan te beginnen in 1960 bij de bouw van de WESTROPA. Ik heb samen met mijn schoonmoeder de agenda's van haar man doorgelezen, en de tekst die betrekking heeft op de westropa zal ik citeren in de betreffende hoofstukken die u bovenaan de pagina vindt. Soms zal ik hier een daar wat tekst bijvoegen. Voor de duidelijkheid zal ik deze schuin drukken.