"BOORDJOURNAAL"
Maart
Met het aanbreken van de dag laten ook de buien het afweten en kan er geladen worden. 26 stuks. Dat doen ze hier wel zorgvuldig hoor. Als ze allemaal staan vertrekken we uit de haven en gaan de Maas op. Hard gaat het niet, want de regen heeft de Maas weer aardig doen aanzwellen. Blij dat we eindelijk in Namur de Sambre in draaien, omdat ik denk dat daar minder stroom loopt. Blijkt dat het daar nog gekker is en verlies een km in plaats van dat die er bij komt. reactie

Sta vroeg op om de verstuivers te monteren. Had alle oude pakkingsresten al van de kleppen deksels en kopranden afgehaald, zodat ik nu sneller klaar ben. Was te verwachten dat ik nu minder tijd zou hebben dan voor de vakantie. De startaccu's hadden nog net genoeg energie om de gardner rond te krijgen. Gelukkig slaat die als vanouds meteen aan. Dan vertrekken we naar Ivoz Ramet om daar morgen rollen staal te laden voor Parijs. Als ik tegen Henny zeg dat ik beter op de losplek had kunnen blijven liggen, omdat me dat twee dagen varen had uitgespaard antwoord ze, ja, maar dan waren de luiken nog steeds niet gerepareerd geweest en de dynamo van de generator waarschijnlijk ook niet. reactie

Maart
Breng een bezoek aan de tandarts voor controle en voor het eerst sinds lange tijd is er werk aan de winkel, twee oude vullingen zijn versleten en moeten worden vervangen. Na de middag voor zaken naar Rotterdam en haal de verstuivers op die inmiddels klaar liggen bij de monteur. Had ter voorbereiding op een ongeregelde Brexit voor de vakantie ook een voorraadje Gardner filters besteld. Die zijn binnen. Kan nu wel een paar jaar vooruit. Net voordat we terug naar boord rijden brengen we een bezoekje aan de supermarkt, want aan boord is de koelkast leeg. reactie

Een eind rijden vandaag om de geleende bus terug te brengen, onze auto op te halen en Laska van haar logeer adres te halen. Dan rijden we ook meteen maar langs Henny haar ouders. Die zien we tenslotte niet zo vaak. reactie

Maart
Opruimen, wassen, boodschappen halen, bus schoonmaken en een ritje naar het internaat. reactie

Maken ons klaar voor de terugrit en als de oplevering van het appartement goed gekeurd is rijden we weg. De rit naar de snelweg vraagt wel wat extra tijd. Aanschuiven. Eenmaal op de snelweg rijdt het door, ook de Brenner tolpoorten zijn niet zo druk. Rijden nu eens via de grenstunnel Bij Füssen. Omdat we nu een week in Italië hebben doorgebracht en niet 1 x pizza hebben gegeten doen we dat vanavond bij een Italiaans restaurant in Dodgau langs de Main. Net na middernacht terug in ons eigen bed. reactie

Februari
tot en met 2 maart, skivakantie in Italië. reactie

Eerste werk is de verstuivers bij de monteur brengen, zodat die ze volgende week kan klaar maken. Langs kantoor voor ondertekening van een aantal documenten. Dan ben ik klaar voor een week vakantie. De kinderen willen vanavond nog turnen en naar scouting, gaan daarna op pad. reactie

Februari
Rij vanuit hier langs Munster om onze auto te ruilen voor de bus van mijn zus. Dan gaan we daar volgende week mee op wintersport. Dat past met 6 man veel beter. Zou ook langs Schiphol om de dames op te halen, maar de man van Henny haar reisgenoot heeft een project op Schiphol. Dan is het voor mij onzin om daar extra heen te rijden dus pik ik Henny bij hen thuis op. reactie

Het laatste luik is terug aan boord met nieuwe lagers en alle gescheurde lassen opnieuw gelast. Ze rollen nu weer zo soepel dat ik de luiken echt moet vast zetten. Dat hoefde al lang niet meer, maar nu bij het wegvaren rolde het hoge luik spontaan dicht. Zoek een plekje in Panheel boven de sluis. Bij een paar buren. Sleutel de acht verstuivers uit de motor. Die moeten weer eens nagekeken door de monteur. Maak alles zo ver mogelijk klaar voor de montage. reactie

Archief

Boordjournaal toevoegen aan favorieten. Ook kunt u de laatste updates op deze pagina met een RSS news reader volgen. RSS 0.92 Feed