"BOORDJOURNAAL"
Donderdag 4
Januari
Daar laden we kunstmest voor Port a Binson, leuk reisje om mee te beginnen. Minder leuk is dat de Maas in Borgharen 1300m3/s geeft. We krabbelen naar de olieboer in de stad om te bunkeren en gaan dan weer af via Bosche Veld Zo varen we eigenlijk meestal als we het Albert Kanaal moeten hebben. Verder de Maas op is geen optie met deze waterstanden. reactie

Woensdag 3
Januari
Geen prettige terugkomst aan boord. Nee, er is niet ingebroken of dankzij een verdwaalde vuurpijl alles afgebrand. Daarbij vergeleken is het een kleinigheidje, maar op één of andere manier is de omvormer uit gegaan en daarmee ook de vriezer. Dus de inhoud daarvan is nu palingvoer geworden. De kachel was ook uit. Alleen is dat zonder vorst geen drama. Ik maak snel het ruim ladingrestvrij en we vertrekken richting Stein. reactie

Dinsdag 2
Januari
Onze onderlinge verzekering maatschappij heeft in Vianen een nieuwjaars- receptie. Dat is voor mij enkel even de brug over. Dus pak de fiets en rij er heen. Het is druk, blijkbaar komt het voor meer mensen goed uit. Al vraag ik mij af of het merendeel überhaupt nog vaart want het aandeel grijs is bijzonder hoog. Vraag me dus ook af hoe lang de gepresenteerde groeicijfers nog volgehouden kunnen worden. reactie

Maandag 1
Januari
27 reizen in 2017. Dat zijn er 4 meer dan vorig jaar. De omzet ligt navenant hoger. De vervoersprestatie is groter namelijk; 3,8 miljoen tonkilometer. In totaal ruim 7800 ton vervoerd en 13058 Km geladen gevaren. De Gardner heeft daarvoor 2110 uur gedraaid. Dat is 305 uur meer dan vorig jaar. Het totaal brandstofverbruik is wel iets gestegen, maar het gemiddeld brandstofverbruik juist afgenomen. Opmerkelijk want er is dit jaar minder leeg gevaren. En leeg verbruik je echt minder brandstof dan geladen. Financieel gezien dus helemaal geen verkeerd jaar. Vooral de tweede helft van het jaar trok de markt aan. De Franse graanoogst, waar we best afhankelijk van zijn, is dit jaar stukken beter. Ook naar Frankrijk ziet het er niet beroerd uit. Bovendien gaat het Canal du Nord in het over het algemeen slappe voorjaar er een maand uit. Voor spitsen die dan nog wel via Canal Saint Quentin kunnen varen lijkt het dan druk te worden. reactie

Reactie van
Janarie
Top, dan zullen we nog even door gaan ;-)

Reactie van
Andrew
Jazeker. ik geniet van de verhalen, maar heb niet altijd iets om terug te zeggen. Ik zal wat vaker laten weten dat ik de moeite dat jullie nemen om de weblog bij te houden zeer wardeer. Geluk in 2018.

Reactie van
Janarie
Ha leuk reacties, begon me langzaam af te vragen of er nog wel lezers zijn.

Reactie van
bert van der tang
Mooi! uit jullie journaal had ik al de indruk dat het aantal reizen groter was dan in 2016. En: minder leeg varen is natuurlijk heerlijk!

Reactie van
Rene
Maandag 1 januari…Gelukkig nieuwjaar !!

Vrijdag 29
December
t/m 31 december. Wederom met een volle auto nu naar huis. De rit is nu nog niet de helft dan die van gisteren, dus het is wel uit te houden ondanks alle spullen op schoot en overal tussen gepropt. Als dan de auto leeg is wordt hij van binnen eens goed schoongemaakt. (nu maar hopen dat ze hem tijdens de jaarwisseling niet in de fik steken.) Bezoek de jaarvergadering van Schuttevaer afdeling Utrecht. Het bestuur heeft er wel pech met het invullen van de agenda door uitvallen van sprekers of zelfs de voorzitter. Henny bakt oliebollen. Het speeltuintje hiernaast ligt er de rest van het jaar vredig bij, maar tijdens de jaarwisseling heeft het meer weg van een oorlogsgebied. reactie

Donderdag 28
December
Helemaal volgepropt is de auto als we vertrekken. We overwegen eerst langs huis te rijden, maar omdat dat wel een heel eind omrijden is hiervandaan naar Lemmer zien we daarvan af. Bij Henny haar ouders eten we gezellig mee, maken een wandeling door het oude dorp met zijn verlichte scheepjes. reactie

Archief

Boordjournaal toevoegen aan favorieten. Ook kunt u de laatste updates op deze pagina met een RSS news reader volgen. RSS 0.92 Feed