"BOORDJOURNAAL"
Dinsdag 26
September
We zijn wel nummer twee om te lossen. Buurman heeft geen plankjes onder de rollen, maar eerder balken. De keggen daarentegen zijn juist weer net splinters. Daar zou ik Zeeland niet mee over durven. Nou hoefde de buurman dat ook niet dus vond het deze keer goed. Pas ver in de middag gaat bij ons de eerste rol er uit. Eenmaal leeg vertrekken we meteen. Vrijdag op de Aisne laden. Dus vanavond nogmaals door Parijs. reactie

Maandag 25
September
Zoals gezegd vroeg op. Zodat we vanavond op de losplek kunnen zijn. De gast laat de eerste paar uur varen aan haar voorbij gaan. Begrijpelijk. Het was een kort nachtje en bovendien zijn we vanmiddag pas in het mooiste deel van Parijs. Er worden veel foto's genomen en de losplek bereikt. reactie

Zaterdag 23
September
en 24-9-2017. Lang geleden een heel weekend thuis. Het spaart vooral een hoop gerij. Dus zondag avond terug naar Conflans rijden. Deze keer weer een gast mee. reactie

Vrijdag 22
September
Dat bevestigd de ontvanger als ik bij hun informeer. In dat geval maken we er in Conflans een vrij weekend van. Alleen eenmaal in de auto krijgen we bericht dat we toch dinsdag moeten lossen….. Nou moet dat ook nog kunnen als we maandag heel vroeg vertrekken, stroom loopt er bijna niet. reactie

Donderdag 21
September
Althans als er niet gestaakt wordt, want dat is voor vandaag weer eens afgekondigd. De schade voor ons lijkt reuze mee te vallen. De buurman weet te vertellen dat onze lossing een dag uitgesteld gaat worden. reactie

Woensdag 20
September
Vorige reis kwamen we ruimschoots het canal du Nord uit. Nu blijven we voor de laatste twee hangen en dat zelfs terwijl de laatste niet op een paar minuten overwerk keek. Het canal du Nord. Je kunt pas een planning maken als je er uit bent. reactie

Dinsdag 19
September
Een paar grote sluizen, een paar kleinere en een tunnel, mooi geweest. reactie

Maandag 18
September
De grote chaos die er vroeger iedere maandagmorgen ontstond beneden sluis Evergem blijft vrijwel uit. Een schutting schepen via de oude en 1 via de nieuwe en de schepen zijn weggeschut. In het afleidingskanaal van de Leie zijn werkzaamheden vanwege het vervangen van de oevers. Echt vaart lijkt er niet in te zitten, maar zolang als de uitbouw van de Leie zelf zal het niet duren denk ik. Daar zijn de stukken die als eerste uitgebouwd zijn alweer aan vervanging toe. En nog steeds is er een stuk dat er nog precies zo bij ligt als toen er uitsluitend spitsen konden varen. reactie

Zondag 17
September
Even de Westerschelde oversteken en naar Evergem varen, verder gaan we niet vandaag, want om vandaag verder te mogen varen heb ik geen geld genoeg. reactie

Zaterdag 16
September
ROTdingen zijn het die fast ferry's bij de Drechtsteden. Ze hebben van die lange deining die je bijna niet ziet, maar wel voelt en als je dan rollen in hebt zijn die niet fijn. Zeker wanneer ze door een bocht precies dwars invallen op het schip. reactie

Vrijdag 15
September
Alle rollen zijn klaargezet naast het schip. Het is dus makkelijk laden. Kan zo aanwijzen welke ik waar wil hebben staan. Alleen niemand heeft de moeite genomen mij te vertellen dat er 90 ton minder staat dan aangenomen. Met de laatste acht die er nog staan krijg ik door dat dit veel te weinig is. Om het schip weer gelijklastig te laten liggen moeten uiteindelijk twee rollen verzet worden van het midden naar voren. Ik verwacht een hoop protest, maar dat blijft uit. Ze snappen ook dat dit verschil wel erg groot is. Met 255 ton varen we naar Vreeswijk. De auto blijft aan boord deze keer en kunnen alles met de fiets af. Het internaat is net achter de dijk dus de kinderen wandelen zo naar boord. Daar kunnen we wel aan wennen. reactie

Archief

Boordjournaal toevoegen aan favorieten. Ook kunt u de laatste updates op deze pagina met een RSS news reader volgen. RSS 0.92 Feed