Diversen werkzaamheden laten verrichten, o.a. een centrale verwarming laten installeren en een nieuwe plafond in roef en keuken laten zetten.
De werf werkzaamheden beeindigd, en de roef schoongemaakt.
Narda verteld dat ze aan de reis waren en dat ze nog even wat familie op zouden pikken, maar omdat ze wat vroeg waren draaide ze wat langzaam. En hoorde Tijmen een tik in de motor, aangezien hij het niet vertrouwde liet hij een monteur komen.
Deze constateerde dat de krukas kapot was. En het vliegwiel was los.
Vanmorgen even gaan telefoneren overal heen. Vanmiddag zijn diverse motor leveranciers langsgekomen. En ook Buitenweg.
Vanmorgen om half 11 door Tijmen van Oom Ko naar Vreeswijk gesleept. Om 6 uur weer bij de werf van Buitenweg in Vreeswijk. Vanavond is Mr Hoornweg weer gekomen van de Gardner motoren.
Vandaag diverse kleine klusjes gedaan. Vanavond een besluit genomen en de Gardner besteld. (Het word een 8L3B, 230 pk en 1150 omw./min. voor fl. 50.800,= besteld bij Geveke in Rotterdam.)
vandaag de werf opgegaan
de oude MWM aan de wal gezet.
Vanmorgen de nieuwe Gardner aan gekomen en met mobile kraan door Firma Brouwer in het ruim gezet.
Vandaag wat in de machine kamer geverfd. Veel bezoekers gehad.
Heel de dag in de machine kamer geverfd, vanmiddag heeft oudste dochter meegeholpen.
Vanmorgen te water gegaan.
Vanmiddag is de motor de machine kamer ingegaan.
Roeren zijn iets gewijzigd en nieuwe schroef aangehangen.
Vanmorgen Mr. Hoornweg gekomen om de motor te starten. Een uurtje voor de wal gedraaid. Langzamerhand druppeld de roef vol gasten. Om half 2 gaan proefvaren. Met 27 gasten aan boord naar Wijk bij Duurstede. (binnen de sluis) gevaren, via Amsterdam Rijn kanaal. Snelheid 15,750 kmpu. Om kwart over 5 weer terug in Vreeswijk na geslaagde proefvaart.
Vandaag de laatste klusjes opgeknapt. TL buizen gemonteerd enzo. Op de werf iedereen gedag gezegd.