Vanmiddag contract getekend met scheepsbouwer Van Garsse voor de bouw van een nieuwe spits.
Om 2 uur in Terneuzen aangekomen, daar wat geld zaken in orde gemaakt.
Oom van Narda (mijn schoonmoeder) Arie Griffioen over gekomen uit Rotterdam om de Mutatio te kopen ( De mutatio was hun tweede scheepje)
Het gezin Kranenburg (papa Tijmen, mama Narda, en twee dochters) , bij de Frean aan boord. ( m/s Frean was het schip van de ouders van Narda) Die lag in Utrecht. Daar Mr. v. Laar ontvangen van MWM en een motor besteld.
Vanmiddag Arie Griffioen nog overgekomen, om de verkoop van de Mutatio nader te bespreken.
Vanmorgen ik alleen op reis gegaan. Eerst naar Rotterdam naar de MWM "Gosou" Vandaar naar Terneuzen, daar inbouw uitbesteed aan Hoorneart en de electrische tijd besteld bij Pieters.
Vanmorgen naar Moerbeke naar de werf gereisd. Daar het één en ander besproken.
Weer bezoek gehad van Mr. v. Laar betreffende MWM motor. (hiernaast vindt u de advertentie van deze motor)
(Ondertussen weer terug op de Mutatio.) Vandaag Brieven geschreven aan Rott bank, aanbetaling spits en verzekering.
Naar Groningen gereisd. Daar bij de belasting accountant Bakker geweest.
Vandaag wat zitten piekeren over de indeling roef in het nieuwe schip. (na dat ze besloten hadden hoe de indeling gemaakt moest worden kwam spitsen schipper de Breeyen van de "au revoir" de tekeningen van zijn nieuwe spits laten zien. Hij had de keuken aan de linker kant, en de westropa aan de rechterkant. Dat had achteraf andersom gemoeten zegt Narda, want rechts kijk je naar de kant en links zie je iedereen voor bij varen. Dat was leuker geweest.)
Met de bus naar de werf te Moerbeke gegaan.
Narda naar de werf gegaan.
Vanmorgen met de trein naar Moerbeke geweest op de werf.
Vanmiddag met de electriciën mee gereden naar de werf.
Vanmorgen om 9 uur Narda, ali en ik met "van Garsse" naar Gent geweest voor douche, bad en geijser uit te zoeken. Ook nog even op de werf te Moerbeke geweest.
Met de Mutatio naar de werf gevaren.
Op de werf gestruind bij de Westropa
Vandaag de naam WESTROPA op de kop gelast, door de werf arbeiders.
Langzaam maar zeker nadert de westropa zijn voltooing.
Vanmorgen met de bedden en laatste huisraad overgehuisd naar het vooronder van de Westropa. En daar gaan wonen.
Wonen nu op de Westropa in 't vooronder. Vanmorgen de Stuurhut en raamkozijntjes geschuurd en gevernisd.
Vandaag de roeren er aangekomen.
Vandaag de slaapkamers nog eens uitgeschuurd.
Vanmorgen een slaapkamer gevernisd. Vanmiddag de ankers geverfd.
Vanavond het andere slaapkamertje gevernisd.
Half tien de westropa te water geladen. (de balken worden met groene zeep ingesmeerd, en zo er af gegleden).
Westropa bijna klaargekomen.
Vanmorgen om 10 uur het laatste karweitje klaargekomen aan de Westropa. Naast het schip van de werf gaan liggen. En onze rommel overgezet in de Westropa. Vanavond afscheid genomen van de Fam. van Garsse
Vanmorgen om half 8 gaan duwen en trekken naar de spoorbrug. Daar heeft Jaap Heyda ons opgepikt. En we zijn door hen meegesleept naar Terneuzen. Drie werklieden van de werf meegevaren. En de roef enz. gevernisd.
Vanmorgen het schip op de juiste plaats gehaald voor de motor inbouw.
Vanmiddag de schroef aangehangen.
Vandaag de motor en koppeling in het ruim gezet.
Vanmorgen vroeg de stuurhut gevernisd.
Vandaag van het vooronder naar achteren verhuisd.
Vannacht voor het eerst in de nieuwe slaapkamer geslapen.
Vandaag verder koelwater en lenspomp, leidingen aangelegd. En de scheepsmeters het schip komen meten.
Hulpmotor proef gedraaid.
Vanavond het drinkwater op druk gekregen. En gasolie geladen.
Vanmorgen de motor aan de gang gesmeten door Monteur Goedkoop van de MWM. Vanmiddag proef gevaren met Mr. v. Laar en zijn vrouw.
Vandaag de beurs bezocht, maar geen werk kunnen krijgen. Machinekamerschot dicht gemaakt.
Laatste klusjes opgeknapt, motortje bij ankerlier, enz.
Vanmorgen nog naar de beurs geweest, maar geen werk op de beurs. Vanmiddag telefonisch aangenomen van Kees de Jonge. 275 ton fosfaat van Vlaardingen naar Vailly sur Aisne.