Om 14:15 uur varen we naar de binnenkalkhaven bij Leeuwestein voor de deur. En we hebben de stuurhut al vast leeggeruimd aan de binnenzijde.
Vanavond komt Han Leeuwestein praten over de verbouwing van de electriciteit, hij is tot 22:30 uur gebleven.
Vanmiddag gaan ze de electriciteit slopen.
Er komt een timmerman genaamd Cees je Jong uit Hendrik Ido Ambacht om de deurposten los te maken. Ik smeer ze in met caltex vet en de timmerman monteerd ze weer. Han Leeuwestein sloopt nog wat aan de electriciteit.
De stuurlier wordt losgemaakt. 's Middags komt Janarie en dragen we met z'n drieen ( de timmerman als 3e man) de lier in de schuur van "Van Dam".
De radiatior in de hut en de laatste resten van het schakelbord worden afgebroken. Na de middag wordt er weer niets gedaan.
Er wordt niet gewerkt aan de electriciteit.
De tol van de sperry bochtaanwijzer en meter gedemonteerd en het hele spul (met Saturnus piloot) aan Wim Fluijt gegeven (of verkocht?). Dan de achterpiek wat vetvrij gemaakt.
Er wordt weinig gedaan door Leeuwestein. Vanmiddag komt Janarie en maakt een nieuwe lamp in het mastje voor dekverlichting voorop. De stuurlier ook weer in de stuurhut gezet.
Timmerman is nog steeds ziek. Vanmiddag wordt de beugel voor de antennes en lampjes op de roef geplaatst. (maar nog niet vast gezet)
Janarie komt ook nog even kijken. Verder wordt er nog steeds niets gedaan aan de electriciteit.
Vandaag de ketting op de stuurlier gelegd. Dat was ook alles voor vandaag.
Janarie heeft Paus (de ijzerwerker) geholpen met de beugel achter de stuurhut. Na de middag maken we samen het schip schoon.
De timmerman komt wat timmeren in de hut. En de draadjes van de koppeling naar de hut worden gesloopt.
Er wordt totaal niet gewerkt aan onze electriciteit.
Met Janarie de machine met ontvetter afgenomen.
Wegens een ziekenhuis opname van mijn schoonvader voor de duur van drie weken wordt het werk aan de Westropa gestaakt.
De electriciteits werkzaamheden zit ook weer wat schot in. Vanmiddag nieuwe accu's aan boord gekregen. Janarie haald de oude op voor zijn school ( MTS Motor voertuigen Techniek)
Vanmorgen wat geklust in de stuurhut.
Janarie maakt het schip schoon en Louis maakt de bank in de hut.
Janarie en Henny krappen het stuurhut dak af en smeren het in de rustol.
Vanmiddag het stuurhut dak nog een keer in de rustol gezet (voor de 4e keer).
Vandaag weinig nieuw er wordt niet gewerkt aan de electriciteit.
Even een pilsje gaan drinken bij Hans de electricien van Leeuwenstein.
Voor de middag is Hans weer komen werken. En janarie komt ook, hij werkt tot 21:00 uur in de machine kamer.
Latjes gelakt.
Vandaag wordt er weer met 2 man aan de electriciteit gewerkt.
Alleen Hans werkt bij ons.
Vandaag zijn de 2 nieuwe marifoons aangesloten en de autotelefoon op de beugel geplaatst.
Vanmiddag is de radar gekomen, doch hij past niet in het vakje. (radar is te groot).
Vandaag is de radar alsnog geplaatst, na aanpassing van wat timmerwerk.
Weer niemand komen werken.
Vanmiddag komen Janarie en Henny nog, en maken het stuurhut tapijt op maat.
Hans Hakkenberg komt weer wat werken in de machinekamer.
Vandaag weer geen electromonteur gezien. Een plankje gemaakt op het radar beeldscherm en plankjes in de kast onder het nieuwe dash bord.
Vandaag wordt er met 4 man aan de westropa gewerkt.
Janarie last nieuwe stekker dozen aan de stuurhut, voor de boordverlichting.
Janarie maakt voorop een grote stekkerdoos.
Vanmorgen komt v. Weelden even de trilling demper los maken. Verder wordt er met 4 man aan ons gewerkt.
Vandaag zijn voorop de werkzaamheden klaar gekomen.
De radarantenne is erop gekomen en het stuurrad is weer geplaatst.
De werkzaamheden zijn nog niet klaar bij Han Leeuwestein.
Vanmorgen even de motor laten draaien en de koppeling op de noodbesturing uitgeprobeerd. De normale koppelings bediening is nog niet klaar. De geluids installatie naar voren is kapot.
Voor de middag het laatste klusje aan de mechanische koppeling gedaan. En om 10:30 uur prof gaan varen. De automatische piloot getest. Om 12:00 uur weer terug bij leeuwestein.
Vandaag heeft Janarie de T.V. antenne verzet.
Nog wat geklust bij Leeuwestein en nog steeds niet alles klaar. Een deskundige van Radio Holland komt de radar afstellen.
Andere accu's gekregen. En de uitlaat bekleed met steenwol. Vanmiddag kompas gesteld in de zeehaven om 17:00 uur weer terug in de kalkhaven.
Vanmorgen om 09:06 uur op de trein gestapt naar Rotterdam naar de beurs. Om 11:00 uur aangenomen, 350 ton bauxiet van de Botlek naar Viry Chatillon.