"verbouwing stuurhut"
1960 1972 1979 1981 1993 1997 1999 2001 2002 2005 2015

 

 

 

1993

11 jan

Om 14:15 uur varen we naar de binnenkalkhaven bij Leeuwestein voor de deur. En we hebben de stuurhut al vast leeggeruimd aan de binnenzijde.

12 jan

Vanavond komt Han Leeuwestein praten over de verbouwing van de electriciteit, hij is tot 22:30 uur gebleven.

13 jan

Vanmiddag gaan ze de electriciteit slopen.

14 jan

Er komt een timmerman genaamd Cees je Jong uit Hendrik Ido Ambacht om de deurposten los te maken. Ik smeer ze in met caltex vet en de timmerman monteerd ze weer. Han Leeuwestein sloopt nog wat aan de electriciteit.

15 jan

De stuurlier wordt losgemaakt. 's Middags komt Janarie en dragen we met z'n drieen ( de timmerman als 3e man) de lier in de schuur van "Van Dam".

19 jan

De radiatior in de hut  en de laatste resten van het schakelbord worden afgebroken. Na de middag wordt er weer niets gedaan.

20 jan

Er wordt niet gewerkt aan de electriciteit.

21 jan

De tol van de sperry bochtaanwijzer en meter gedemonteerd en het hele spul (met Saturnus piloot) aan Wim Fluijt gegeven (of verkocht?). Dan de achterpiek wat vetvrij gemaakt.

25 jan

Er wordt weinig gedaan door Leeuwestein. Vanmiddag komt Janarie en maakt een nieuwe lamp in het mastje voor dekverlichting voorop. De stuurlier ook weer in de stuurhut gezet.

26 jan

Timmerman is nog steeds ziek. Vanmiddag wordt de beugel voor de antennes en lampjes op de roef geplaatst. (maar nog niet vast gezet)

27 jan

Janarie komt ook nog even kijken. Verder wordt er nog steeds niets gedaan aan de electriciteit.

28 jan

Vandaag de ketting op de stuurlier gelegd. Dat was ook alles voor vandaag.

29 jan

Janarie heeft Paus (de ijzerwerker) geholpen met de beugel achter de stuurhut. Na de middag maken we samen het schip schoon.

1 febr

De timmerman komt wat timmeren in de hut. En de draadjes van de koppeling naar de hut worden gesloopt.

4 febr

Er wordt totaal niet gewerkt aan onze electriciteit.

5 febr

Met Janarie de machine met ontvetter afgenomen.

8 febr

Wegens een ziekenhuis opname van mijn schoonvader voor de duur van drie weken wordt het werk aan de Westropa gestaakt.

2 maart

De electriciteits werkzaamheden zit ook weer wat schot in. Vanmiddag nieuwe accu's aan boord gekregen. Janarie haald de oude op voor zijn school ( MTS Motor voertuigen Techniek)

6 maart

Vanmorgen wat geklust in de stuurhut.

13 maart

Janarie maakt het schip schoon en Louis maakt de bank in de hut.

21 maart

Janarie en Henny krappen het stuurhut dak af en smeren het in de rustol.

29 maart

Vanmiddag het stuurhut dak nog een keer in de rustol gezet (voor de 4e keer).

30 maart

Vandaag weinig nieuw er wordt niet gewerkt aan de electriciteit.

1 april

Even een pilsje gaan drinken bij Hans de electricien van Leeuwenstein.

2 april

Voor de middag is Hans weer komen werken. En janarie komt ook, hij werkt tot 21:00 uur in de machine kamer.

3 april

Latjes gelakt.

5 april

Vandaag wordt er weer met 2 man aan de electriciteit gewerkt.

6 april

Alleen Hans werkt bij ons.

8 april

Vandaag zijn de 2 nieuwe marifoons aangesloten en de autotelefoon op de beugel geplaatst.

9 april

Vanmiddag is de radar gekomen, doch hij past niet in het vakje. (radar is te groot).

13 april

Vandaag is de radar alsnog geplaatst, na aanpassing vat wat timmerwerk.

16 april

Weer niemand komen werken.

18 april

Vanmiddag komen Janarie en Henny nog, en maken het stuurhut tapijt op maat.

19 april

Hans Hakkenberg komt weer wat werken in de machinekamer.

20 april

Vandaag weer geen electromonteur gezien. Een plankje gemaakt op het radar beeldscherm en plankjes in de kast onder het nieuwe dash bord.

23 april

Vandaag wordt er met 4 man aan de westropa gewerkt.

24 april

Janarie last nieuwe stekker dozen aan de stuurhut, voor de boordverlichting.

25 april

Janarie maakt voorop een grote stekkerdoos.

26 april

Vanmorgen komt v. Weelden even de trilling demper los maken. Verder wordt er met 4 man aan ons gewerkt.

27 april

Vandaag zijn voorop de werkzaamheden klaar gekomen.

28 april

De radarantenne is erop gekomen en het stuurrad is weer geplaatst.

29 april

De werkzaamheden zijn nog niet klaar bij Han Leeuwestein.

5 mei

Vanmorgen even de motor laten draaien en de koppeling op de noodbesturing uitgeprobeerd. De normale koppelings bediening is nog niet klaar. De geluids installatie naar voren is kapot.

7 mei

Voor de middag het laatste klusje aan de mechanische koppeling gedaan. En om 10:30 uur prof gaan varen. De automatische piloot getest. Om 12:00 uur weer terug bij leeuwestein.

8 mei

Vandaag heeft Janarie de T.V. antenne verzet.

10 mei

Nog wat geklust bij Leeuwestein en nog steeds niet alles klaar. Een deskundige van Radio Holland komt de radar afstellen.

11 mei

Andere accu's gekregen. En de uitlaat bekleed met steenwol. Vanmiddag kompas gesteld in de zeehaven om 17:00 uur weer terug in de kalkhaven.

12 mei

Vanmorgen om 09:06 uur op de trein gestapt naar Rotterdam naar de beurs. Om 11:00 uur aangenomen, 350 ton bauxiet van de Botlek naar Viry Chatillon.

boven